http://icmisrael.com/forum/phpBB3/ |
|
R1200C חדש ישן http://icmisrael.com/forum/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=134 |
עמוד 1 מתוך 1 |
מחבר: | אנדריי [ ש' פברואר 22, 2014 7:56 pm ] |
נושא ההודעה: | R1200C חדש ישן |
שלום פורום נכבד ברצוני להביא בפניכם סיפור קצר שאהבתי מאוד. מקווה שימצא חן בעיניכם גם. לא מדובר כאן ב 50 סמ"ק אלא קצת יותר. אבל עדיין הוא דו גלגלי מכובד. תהנו B.M.W. R1200C עם מראה רטרו כמו שלו, אין זאת אומרת שהוא ישן, אך חדש הוא גם לא. המפעל הבווארי שאנו מכירים בשם B.M.W. יצרו בסוף שנות ה 90' תחילת שנות האלפיים, דגם של אופנוע קרוזר, שמו הוא R1200C. מי שעמד אז בראש מחלקת העיצוב, דוד רוב, תכנן את האופנוע עם הרבה אלמנטים קמורים וכרום, אשר הקנו לו את הלוק של רטרו, מצד אחד, ועם מושב בגובה נמוך, אשר מצד שני מיצב את האופנוע בדיוק בנישת הקרוז. ואם במושב עסקינן, זה של הנוסע מתרומם ומתכוונן בזוויות שונות מאחורי גבו של הנוהג, כך שמאפשר להישען עליו ולנהוג בנוחות יותר. פירסום ראשוני של R1200C היה בסרט "מחר לנצח" מסדרת סרטי ג'ימס בונד. וכדי להדגיש את יופיו, דגם זה היה אחד מתוך ארבעה האופנועים שהוצגו בתערוכת The Art of the Motorcycle, במוזאון גוגנהיים בניו יורק, ב1998 בסוף ייצור ה R1200C, הרברט דייאס, מי שהיה אז מנכ"ל B.M.W. נימק את הפסקת הייצור, בטענה שיש חוסר התאמה מוחלט של מנוע 1170 סמ"ק עם 61 כ"ס, לטעם הלקוחות של אותה תקופה. גם חוסר הזמינות של מנוע אשר יכול להתאים להמשך פיתוח, לא פסל את המשך ה"מרדף" אחר בנייה מחדש של רעיון הקרוזר, בשלב מאוחר יותר. דגם אחרון הוצג ב 2004 לכבוד מקום ושמו Montauk (חלקו המזרחי של לונג איילנד, שם ישנו פארק יפיפה עם מגדלאור). דגמים נוספים מהקרוזר: Classic, Avantgarde, Independent, Troika, 1200CL, 1200CLC. והיה גם דגם עם מנוע קטן יותר שיצא לאוויר ב2000, R850C. עוד קצת נתונים על היפיוף הזה: גובה המושב-740 ס"מ, אורך-2.34 מ', משקל-236 ק”ג. בנוסף ל61 כ”ס, ישנם גם 98 ניוטון/מטר, שמועברים לגלגל דרך גל הנע ולא בעזרת שרשרת. לא משהו פראי במיוחד למנוע 1200 סמ"ק, אך מספיק כדי להנות מרכיבה נינוחה. מנוע הבוקסר מחולק לשני צילינדרים שקשה לפספס אותם. אם אופנוע כזה, אישית הייתי מעדיף לנסוע לאט יותר אבל גם מי שירצה מהירות גבוהה, לא ימצא כאן יותר מ 168 קמ"ש מקסימליים. את תשומת ליבי משך השיכוך הלא כל כך שגרתי. מאחור כמו גם מקדימה, העיקרון הוא של משכך עם קפיץ מרכזי (central strut). המזלג הקידמי מורכב משלוש זרועות כאשר על האמצעית מורכב הקפיץ והיא גם משמשת כציר היגוי. שתי הזרועות הנוספות הנראות "צומחות" מהמנוע, משמשות כתמוכה של הנקודה התחתונה של הבולם הקידמי. גאומטריה מענינת. וכדי לא להזניח גם את ההיסטורי, רק נציין שהייצור נמשך בין השנים 1997 עד 2004 וסך הפריטים שירדו מפס הייצור 40218, כולל אותה גרסה עם מנוע קטן יותר. מישהו מוכן להסביר לי למה יש לי משפחטומטית בחנייה, כשכל שאני רוצה זה לעלות על מושב ה 1200c, להניע ולנסוע אל הזריחה/שקיעה. תודה לוויקיפדיה על העזרה. שבוע טוב. קובץ מצורף: קובץ מצורף: קובץ מצורף: קובץ מצורף: קובץ מצורף: קובץ מצורף:
|
מחבר: | UFD41 [ ב' פברואר 24, 2014 7:26 pm ] |
נושא ההודעה: | Re: R1200C חדש ישן |
הגירסא הבסיסית של הדגם הזה פה אצלנו. קובץ מצורף:
|
עמוד 1 מתוך 1 | כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |